Saturday 8 December 2012

Pertemuan Anggota XPDC Ibn Battutah


BESTARI JAYA (UNISEL) -1 DISEMBER 2012. Pertemuan anggota XPDC Ibn Battutah yang akan ke Aceh di Masjid UNISEL pada jam 11.00 pagi .Antara anggota yang hadir (Mohd Safarudin, Mohd Azhaari, Siti Hajar Harnani, Siti Nur Alia dan Hazirah) tiga anggota lain mempunyai urusan di kampung masing-masing (Muhd Fakhrul Amiruddin, Harris, dan  Syafika). Pertemuan itu dibuat untuk menyelesaikan segala urusan yang belum lengkap serta membahagikan kerja tugasan masing-masing dan membetulkan pergerakan tentatif  yang perlu dibuat di sana.
Antara tugasan dokumentasi yang telah diberikan kepada mereka adalah Istana Maimun dan Tun Sri Lanang (Samalanga) di serahkan oleh Mohd Azhaari. Siti Nur Alia : Masjid Al – Mashun dan Masjid berancan di Meureudu. Selain itu, Siti Hajar Harnani : Muzium dan Tongkat Iskandar Muda di Sigl. Di Perlak (Sultan Maulana Abdul Aziz Shah) dan Syuhadah lapan di Jeurieb ditugaskan oleh Hazirah. Makam MalikuurSalleh dan Muzium Tsunami diserahkan oleh Mohd Safarudin. Dan Syafika : makam Nasriyah serta masjid Baiturrahman. Makam 44 ulama dan makam Syeikh Kuala diberikan kepada  Muhd Fakhrul Amiruddin dan di Biruen dan makam Iskandar Muda ditugaskan oleh Harris.
Bukan itu saja, kami memikirkan bagaimana untuk mencari sponser dalam masa terdekat ini bagi menambahkan dana keperluan masing-masing dan untuk didermakan ke bandar Aceh.
Pertemuan ini di akhiri pada jam 4.30 petang.

No comments:

Post a Comment